Чугаєнко Олена Олександрівна -учитель - логопед

     Логопедична робота в загальноосвітній школі - це не

додаткова освітня послуга, це діяльність, яка

паралельно з освітнім процесом сприяє доступному і

успішному його оволодінням учнями з мовленнєвими порушеннями.

     Основними завданнями вчителя-логопеда є:

· Своєчасна діагностика аномалій мовного розвитку в учнів;

· Корекція порушень усного та писемного мовлення, спрямована на подолання труднощів в оволодінні шкільною програмою;

· Попередження та профілактика мовленнєвих порушень;

· Пропаганда спеціальних логопедичних знань серед вчителів і батьків учнів.

     В першу чергу зарахуванню в логопедичний пункт підлягають учні, які мають порушення в розвитку усного та писемного мовлення, що перешкоджають їх успішному засвоєнню знань поосновним розділів шкільної програми (діти із загальним недорозвиненням мови, фонетико-фонематичним і фонематичним недорозвиненням).

     Одночасно в логопедическом пункті може займатися не більше 25 осіб. Зарахування на заняття в логопедичний пункт здійснюється на основі обстеження мовлення, яке проводиться з 1 по 30 вересня . Випуск учнів здійснюється протягом усього навчального року після усунення в них мовних дефекті

 

    Основною формою організації занять є групові заняття. Групи комплектуються учителем-логопедом з урахуванням однорідності мовного недорозвинення і віку дітей. Заняття, як правило, проводяться в позаурочний час з урахуванням режиму роботи школи. Індивідуальні заняття проводяться з учнями, які мають складні мовні дефекти. Тривалість корекційного навчання кожної конкретної дитини залежить від ступеня тяжкості і структури мовного недорозвинення


Порушення звуковимови

 

 Постановка і автоматизація звуків, поради батькам

     Правильна мова має важливе значення для повноцінного психофізичного розвитку людини, особливо важлива роль постановки і автоматизації звуків у дитячому віці. Дитина з добре розвиненою мовою легко вступає в спілкування з оточуючими. Така дитина може зрозуміло висловити свої бажання і думки, правильно поставити питання, домовитися з однолітками в командній грі. І навпаки, нечітка мова, дефекти звуковимови дитини ускладнює його взаємодія з людьми і нерідко накладає важкий відбиток на його характер. Однолітки помічають дефекти мови, посміюються, дорослі часто роблять зауваження. Дитина соромиться розповідати вірші, брати участь у святах, спілкуватися з дітьми і дорослими. Спотворене звуковимову приносить дитині чимало прикрощів в дитячому саду. А в школі ці труднощі зростають і в зошитах з російської мови з'являється маса незвичайних помилок. Для оволодіння грамотою має істотне значення ступінь сформований всіх сторін мови. Тому необхідно проводити роботу над постановкою і автоматизацією звуків у мові. Порушення усного мовлення знаходять своє відображення в листі і читанні. Молодші школярі пишуть переважно так, як вони кажуть. Тому серед невстигаючих школярів молодших класів відзначається великий відсоток дітей з порушеннями звуковимови.

      Таким дітям потрібна допомога дорослого. В одних випадках необхідна спеціальна логопедична робота. В інших - консультації логопеда. Це залежить від ступеня вираженості дефекту вимови, а також від індивідуальних особливостей дитини. Для досягнення успіху необхідно створити сприятливі умови для роботи по формуванню правильної звуковимови, автоматизації звуків у мові, фонематичного сприйняття, звукового аналізу та синтезу, просторово-часових відносин, зрительномоторной координації.




 

 Кінезіологічні вправи в корекції психомовного й моторного розвитку 

 

 

Кінезіологічні вправи в корекції психомовного й моторного розвитку 

Робота людського мозку забезпечується діяльністю двох її півкуль, що мають певну функціональну спеціалізацію: права півкуля головного мозку — гуманітарна, образна, творча — відповідає за тіло, координацію рухів, просторове зорове й кінестетичне сприймання; ліва півкуля головного мозку — математична, знакова, мовна, логічна, аналітична — відповідає за сприймання слухової інформації, постановку мети і побудову програм. Єдність мозку зумовлена діяльністю двох півкуль, взаємопов’язаних системою нервових волокон (мозолисте тіло). Для успішного навчання й розвитку дитини однією з головних умов є повноцінний розвиток мозолистого тіла, необхідного для координації роботи мозку й передавання інформації з однієї півкулі в іншу.В цьому нам допоможуть кінезіологічні вправи